Regulamin sprzedaży sklepu internetowego niezla-sztuka.pl
Rozdział 1. Postanowienia ogólne
§ 1
- Regulamin określa:
- zasady zawierania Umów kupna sprzedaży Towarów na stronie internetowej sklepy internetowego niezla-sztuka.pl,
- zobowiązania Sprzedawcy wobec Klienta,
- prawa i obowiązki Klienta wynikające z realizacji Umowy kupna sprzedaży z uwzględnieniem zasad postępowania reklamacyjnego.
- niezłą-sztuka.pl to sklep internetowy, dostępny w domenie www.niezla-sztuka.pl, prowadzony przez GD Art sp zoo, ul Cicha 4, 35-326 Rzeszow, NIP 8133691013
- Wszystkie Towary dostępne w sklepie internetowym niezla-sztuka.pl są fabrycznie nowe, wolne od wad fizycznych i prawnych, oraz zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.
- Wszystkie ceny podane w sklepie internetowym niezla-sztuka.pl są cenami brutto (zawierają podatek VAT).
- Na każdy sprzedany Towar wystawiana jest przez Sprzedającego faktura VAT bądź paragon niefiskalny.Podczas składania zamówienia, Klient zobowiązany jest wskazać czy za Towar ma być wystawiona faktura VAT czy paragon niefiskalny.
- Paragon niefiskalny jest dostarczany drogą elektroniczną na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej
- Faktura VAT może być dostarczana drogą elektroniczną na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej, chyba, że Klient wyraźnie zaznaczy, że faktura VAT powinna być dostarczona w formie tradycyjnej.
§ 2
- Określenia użyte w niniejszym Regulaminie oznaczają:
- Cennik – zestawienie Towarów sprzedawanych przez sklep internetowy niezla-sztuka.pl wraz z cenami.
- Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, która zawiera umowę kupna sprzedaży towaru ze sklepem internetowym niezla-sztuka.pl.
- Konto– utworzony w sklepie internetowym niezla-sztuka.pl profil Klienta, w którym gromadzone są dane oraz informacje o Kliencie dotyczące jego działań w sklepie internetowym niezla-sztuka.pl.
- Regulamin – poniższy Regulamin Sprzedaży sklepu internetowego niezla-sztuka.pl.,
- Sprzedawca – GD Art sp zoo, ul Cicha 4, 35-326 Rzeszow, NIP 8133691013
- Umowa – Umowa kupna sprzedaży Towarów, zawarta za pośrednictwem sklepu internetowego niezla-sztuka.pl między Klientem a Sprzedawcą.
- Towar – każda rzecz, która jest przedmiotem sprzedaży przez sklep internetowy niezla-sztuka.pl. Pełna oferta towarowa dostępna jest na stronie internetowej niezla-sztuka.pl
2. W odniesieniu do osoby Klienta:
a) w przypadku osób fizycznych – Klientem może być wyłącznie osoba posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych,
b) w przypadku osoby prawnej oraz jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej, wszelkie czynności tego podmiotu może dokonać wyłącznie osoba, która jest umocowana do dokonywania w imieniu tego podmiotu wszelkich czynności zgodnie z zasadami reprezentacji.
§ 3
- Klient ma możliwość korzystania ze sklepu internetowego niezla-sztuka.pl dokonując rejestracji i tworząc w ten sposób Konto, w którym gromadzone są dane oraz informacje o Kliencie, dotyczące jego działań w sklepie internetowym niezla-sztuka.pl.
- W celu dokonania rejestracji utworzenia Konta, Klient wypełnia formularz rejestracyjny poprzez podanie następujących danych:
- adres e-mail,
- hasło do logowania
- Na adres e-mail Klienta umieszczony w formularzu rejestracyjnym zostanie wysłana wiadomość wskazująca sposób potwierdzenia rejestracji oraz inne wymagane prawem informacje.
- Z chwilą potwierdzenia rejestracji dochodzi do zawarcia umowy dotyczącej prowadzenia Konta pomiędzy Klientem, a Sprzedawcą, której przedmiotem są usługi świadczone przez Sprzedawcę na warunkach określonych w Regulaminie.
- Klient po potwierdzeniu rejestracji ma możliwość edycji swojego profilu poprzez umieszczenie w odpowiednich zakładkach swoich danych tj. imienia oraz nazwiska.
- Klient może wyrazić zgodę na dobrowolne otrzymywanie informacji o nowościach i promocjach ( newsletter).
Rozdział 2. Zamówienia i zawarcie umowy
§ 4
- Informacje znajdujące się na stronie internetowej sklepu internetowego niezla-sztuka.pl nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego.
- Klient składając zamówienie za pomocą mechanizmów dostępnych na stronie internetowej sklepu internetowego niezla-sztuka.pl, składa ofertę kupna określonego Towaru na warunkach podanych w opisie Towaru.
- Zamówienia można dokonać poprzez zakup Towaru za pośrednictwem strony internetowej sklepu internetowego niezla-sztuka.pl.
- Warunkiem realizacji zamówienia jest podanie przez Klienta danych pozwalających na weryfikację Klienta i odbiorcy Towaru.
- Sprzedawca zastrzega prawo do odmowy przyjęcia zamówienia, ograniczenia sposobu płatności lub żądania przedpłaty w przypadku, gdy zamówienie budzi uzasadnione wątpliwości co do prawdziwości i rzetelności podanych danych bądź sposobu zapłaty.
- Niezależnie od sposobu dokonania zamówienia, dla Sprzedawcy jaki Klienta wiążące są informacje zawarte na stronie sklepu internetowego niezla-sztuka.pl przy kupowanym Towarze w momencie złożenia zamówienia, w szczególności: jego cena, charakterystyka Towaru, jego cechy, elementy wchodzące w skład zestawu, termin i sposób dostawy.
§ 5
- Klient dokonujący nabycia Towaru za pośrednictwem sklepu internetowego niezla-sztuka.pl,po ostatecznym wyborze Towaru przeznaczonego do zakupu, zostaje skierowany do formularza internetowego służącego do składania zamówień w sklepie internetowym.
- Możliwa jest drobna różnica kolorów i odcieni produktów przedstawionych na niezla-sztuka.pl, które wynikają z różnic ustawień monitora Kupującego.
- Klient zobowiązany jest dokonać:
- rozmiaru Towaru,
- ilości sztuk Towaru.
4. Po złożeniu zamówienia za pośrednictwem sklepu internetowego niezla-sztuka.pl, Klient zobowiązany jest do potwierdzenia:
- Oznaczenia i wartości zamawianego Towaru,
- Wybranego sposobu dostawy,
- Wybranego sposobu płatności.
§ 6
- Za zamówiony Towar Sprzedawca nalicza cenę według cen zawartych na stronie internetowej sklepu internetowego niezla-sztuka.pl w momencie złożenia zamówienia.
- Sklep internetowy niezla-sztuka.pl proponuje możliwość dokonania płatności za zakupiony towar w systemie „przelewy24.pl”
- Forma płatności w postaci „przelewy24.pl” umożliwia realizację płatności za pomocą szybkiego przelewu internetowego. Klient decydując się na taka opcję płatności automatycznie ostanie przekierowany do systemu „przelewy24.pl”.
- Sklep internetowy niezla-sztuka.pl proponuje możliwość dokonania dostarczenia zakupionego towar za pośrednictwem kuriera UPS w formie paczki.
§ 7
- Fomularz składania zamówienia składa się z formularzy składowych, służących do określenia:
- Danych Klienta (określenie imienia/nazwiska)
- Podania numeru telefonu Klienta,
- Potwierdzenia adresu poczty e-mail Klienta
- Typu konta użytkownika- osoba prywatna/firma,
- Adresu Klienta,
- Akceptacji postanowień niniejszego Regulaminu.
- Prawidłowo wypełniony formularz zamówienia wymaga uzupełnienia wszystkich pól zaznaczonych gwiazdką
- Zaakceptowanie wszystkich danych przez Klienta oznaczanie formalnie dokonanie transakcji a zamówienie zostaje zarejestrowane w systemie jako przyjęte do realizacji.
- Z chwilą potwierdzenia przyjęcia zamówienia, dochodzi do skutecznego zawarcia Umowy Sprzedaży pomiędzy sklepem internetowym niezla-sztuka.pl a Klientem.
Rozdział 3. Prawo do rezygnacji z zamówienia
§ 8
- Klient ma prawo do rezygnacji z zamówienia do chwili wysłania Towaru.
- W celu realizacji prawa do rezygnacji z zamówienia, Klient zobowiązany jest powiadomić Sprzedawcę drogą telefoniczną bądź e-mailowa o skorzystaniu z ww prawa.
- W przypadku dokonania przedpłaty i rezygnacji, zwrot wpłaconych pieniędzy na podane konto Klienta następuje niezwłocznie, najpóźniej w przeciągu 3 dni roboczych. Czas oczekiwania na zwrot jest uzależniony od sposobu jego realizacji.
§ 9
1. W przypadku braku zamówionego Towaru na magazynie, Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odstąpienia od Umowy Sprzedaży lub jej częściowej realizacji, informując jednocześnie o tym Klienta, przedstawiając do wyboru możliwe warianty:
a. przewidywana dostępność artykułu,
b. przewidywany okres oczekiwania,
c. produkt zastępczy
2. Klientowi przysługuje w sytuacji opisanej w ust.1 prawo do odstąpienia od Umowy i zwrot uregulowanej należności, niezależnie od przedstawionych przez Sprzedawcę wariantów.
Rozdział 4. Realizacja zamówienia
§ 10
Podmiotem świadczącym obsługę płatności online w zakresie płatności kartami jest Autopay S.A.
- Zamówiony Towar wraz z potwierdzeniem zawarcia umowy zostają dostarczone Klientowi w sposób wskazany przez Klienta oraz w miejsce wskazane przez Klienta przy składaniu zamówienia.
- Zamówiony Towar dostarczany jest Klientowi niezwłocznie, przy czym termin ten może wynosić od 2 do 14 dni roboczych, licząc od dnia potwierdzenia przyjęcia zamówienia, o ile nie zostanie ustalony inny termin.
- Czas realizacji zamówienia jest liczony od momentu uzyskania pozytywnej autoryzacji płatności.
- Termin dostawy towaru uzależniony jest od przewoźnika.
- Sprzedawca ma prawo żądać od Klienta zwrot kosztów przesyłki zwrotnej w sytuacji, gdy wyśle zamówiony Towar pod adres wskazany w zamówieniu, a Klient go nie odbierze. Klient może zwolnić się z odpowiedzialności, wykazując, że nie odebrał przesyłki nie ze swojej winy.
- Dostępne formy płatności:
Karty płatnicze:
– Visa
– Visa Electron
– Mastercard
– MasterCard Electronic
– Maestro
§ 11
- W sytuacji, gdy dostarczony Towar przez dostawcę ma ślady użytkowania, Klienta powinien przede wszystkim żądać od przewoźnika sporządzenia odpowiedniego protokołu.
- Klient w sytuacji opisanej w ust. 1 powinien skierować reklamację do przewoźnika.
- Niezaleznie od prawa do reklamacji kierowanej do przewoznika Towaru, Klient ma prawo do kierowania swoje roszczenia do Sprzedawcy.
§ 12
- W przypadku stwierdzenia niezgodności podanych danych, Sprzedawca ma prawo do odmowy realizacji zamówienia, o czym Klient jest bezzwłocznie o tym informowany.
- W sytuacjach szczególnych Sprzedawca ma prawo odmówić zrealizowania zamówienia, o czym Klient jest natychmiast informowany.
§ 13
- W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez klienta kartą płatniczą sprzedający dokonana zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Zamawiającego
Rozdział 5. Gwarancja jakości Towaru
§ 13
- Sprzedawca gwarantuje, że wszystkie oferowane Towary są legalnego pochodzenia. Produkt posiada gwarancję przypisaną od danego producenta, o czym są Klient jest informowany przy odbiorze lub ewentualnie drogą e-mail.
- Na Towary zakupione u Sprzedawcy zapewniona jest 2 (dwu) letnia gwarancja.
- Gwarancja na sprzedany Towar nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień Klienta, wynikających z ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz U Nr 141, poz. 1176 z 2002r.)
Rozdział 6. Prawo do odstąpienia od umowy
§ 14
- Klient, z chwilą otrzymania zamówionego Towaru ma prawo do odstąpienia od umowy bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
- W celu realizacji prawa odstąpienia od umowy, Klient zobowiązany jest piśmie złożyć stosowne oświadczenie o odstąpieniu od umowy, w terminie 14 dni, licząc od dnia otrzymania zamówionego towaru oraz wraz ze zwracanym towarem przesłać je na adres Sprzedawcy.
- Koszt odesłania Towaru do Sprzedającego w sytuacji odstąpienia od umowy zawartej na odległość ponosi Klient, chyba że Sprzedawca zgodził się go ponieść – po uprzednim kontakcie.
- Klientowi odstępującemu od umowy, należy się nie tylko zwrot ceny Towaru, ale także kosztu jego wysyłki poniesionego przy zakupie (wysyłka rzeczy od Sprzedawcy do Klienta) – do wysokości odpowiadającej najtańszej opcji przesyłki dostępnej w danej ofercie.
§ 15
- W razie odstąpienia od umowy, umowa jest uważana za niezawartą, a Klient jest zwolniony z wszelkich zobowiązań.
- Sprzedawca niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Klienta o odstąpieniu od umowy wraz z zamówionym Towarem, zwraca Klientowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy.
- Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient, chyba że ten wyraźnie zgodzi się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
Rozdział 7. Ochrona danych osobowych
§ 16
- Dane Klienta mogą zostać wykorzystane jedynie w celu i na zasadach określonych w Ustawie z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych.
- Sprzedawca zapewnia ścisłą ochronę danych osobowych przekazanych przez Klienta i wykorzystanie ich wyłącznie w celach związanych z zamówieniami i promocjami sklepu.
- Klient składając zamówienie i przekazując swoje dane osobowe wyraża zgodę na wykorzystanie tych danych na zasadach określonych w Ustawie i niniejszym Regulaminie.
- Przetwarzanie Danych Osobowych w Sklepie Internetowym:
Cel Przetwarzania Danych Osobowych:
- Realizacja zamówień oraz świadczenie usług związanych z ofertą sklepu.
- Obsługa konta klienta i zapewnienie bezpieczeństwa transakcji.
- Personalizacja treści i dostosowanie ich do preferencji użytkownika.
- Zarządzanie systemem komunikacji, w tym przesyłanie informacji marketingowych na podstawie zgody.
Rodzaje Przetwarzanych Danych Osobowych:
- Dane identyfikacyjne (imię, nazwisko, adres, adres e-mail).
- Dane kontaktowe (numer telefonu).
- Dane związane z transakcjami (informacje o zamówieniach, płatnościach).
- Dane związane z korzystaniem ze strony (historia zakupów, preferencje).
- Podstawa Prawna Przetwarzania Danych Osobowych:
Przetwarzanie danych osobowych w sklepie internetowym opiera się na:
Art. 6 ust. 1 lit. b RODO – niezbędność przetwarzania do wykonania umowy.
Art. 6 ust. 1 lit. a RODO – zgoda klienta na przetwarzanie danych.
Art. 6 ust. 1 lit. f RODO – niezbędność przetwarzania do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów sklepu.
Rozdział 8. Postępowanie reklamacyjne
§ 17
- Klientowi przysługuje prawo do reklamacji Towaru,uzależnionej od wystąpienia wady Towaru.
- Klient realizując prawo do reklamacji zobowiązany jest wybrać podstawę złożenia reklamacji:
- gwarancję (o ile została udzielona)
- rękojmię.
- W celu realizacji prawa do reklamacji Towaru, Klient zobowiązany jest na swój własny koszt dostarczyć wadliwy towar na adres Sprzedawcy.
- Po wyborze prawa, na podstawie którego będzie składana reklamacja, Klient zobowiązany jest dokładnie opisać zauważoną wadę Towaru i sprecyzować żądanie zgodnie z możliwymi wyborami przewidzianymi dla danej procedury (gwarancji lub rękojmi).
- Klient zobowiązany jest do złożenia reklamacji drogą pisemną
- Do złożenia reklamacji potrzebny jest dowód zakupu – paragon lub faktura bądź inny dowód zawarcia transakcji.
§ 18
- Reklamację wadliwego Towaru Klient może złożyć do Sprzedawcy, w sytuacji, gdy ten ustalił on dobrowolnie swe zobowiązania i czas ich trwania.
§ 19
- Jeżeli Klient jako podstawę dochodzenia swych roszczeń wybrał rękojmię, to odpowiedzialność Sprzedawcy za wadliwy Towar trwa 2 lata od daty jego wydania.
- Klient ma obowiązek powiadomić Sprzedawcę o wadzie i określić swoje żądanie w ramach rękojmi w ciągu roku od jej zauważenia.
- W przypadku gdy Klient przekroczy roczny termin od daty wykrycia wady roszczenie reklamacyjne przedawnia się.
§ 20
- Sprzedawca ma 14 dni na ustosunkowanie się do reklamacji.
- Jeżeli Sprzedawca nie ustosunkuje się do reklamacji w zakreślonym w ust. 1 terminie, wówczas uznaje on żądanie Klienta za uzasadnione
- W wyniku złożonej w ramach rękojmi reklamacji, Sprzedawca może dokonać:
a. naprawienia Towaru,
b. wymiany Towaru,
c. obniżenia ceny Towaru,
d. odstąpienia od umowy
4. Klient ma prawo żądać obniżenia ceny albo odstąpienia od umowy, chyba że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta wymieni Towar wadliwy na wolny od wad albo usunie wadę.
5. W każdym z powyższych przypadków, gdy realizacja żądań Klienta wiąże się z dostawą nowego lub naprawionego Towaru, koszty dostawy Sprzedawca.
6.Niezależnie od sposobu realizacji prawa do reklamacji, Klient ma prawo żądać od Sprzedawcy naprawienia szkody, którą poniósł z powodu nabycia wadliwego towaru.
Rozdział 9. Postanowienia końcowe.
§ 21
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie, zastosowanie mają przepisy prawa polskiego.
- Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, który jest Konsumentem zostaje poddane sądom właściwym zgodnie z postanowieniami właściwych przepisów Kodeksu postępowania cywilnego.
§ 22
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 16.05.2017
- Sprzedawca zastrzega sobie możliwość zmian w Regulaminie, które wchodzą w życie z dniem ich publikacji na stronie internetowej sklepu internetowego. Do umów zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się wersję Regulaminu obowiązującą w dacie złożenia Zamówienia przez Klienta.